Avrupa’nın en büyük tatil değerlendirme sitesi olan Holidaycheck.de, 2009 yılında siteye gelen on bin şikayeti sıraladı. Bakın turistler 2009 yazında en çok neyi şikayet etmişler.İşte Hotelcheck.de sitesinin derlediği şikayetlerin ‘İlk Beş’i
1. Yemekler
Almanların en çok şikayet edilenler listesinin başını kuşkusuz ‘yemekler’ çekiyor. Yalnız burada şunu söylemek gerekiyor: Ya Almanlar giderek daha çok birer ‘gurme’ oluyorlar, ya da otellerde bu sene yemekler geçen seneye göre daha kötü. Zira geçen sene yapılan sıralamada, yemekler 2’inci sırada geliyordu. 10 bin şikayet arasında yemekler 6.300 kere şikayet edilmiş. 2. Otel banyosu
Anlaşıldığı gibi, Almanlar bir odada en çok banyoya bakıyor. Özellikle banyonun kirli olmasını hiç affetmiyorlar. Ankete katılanların 5.300’ü banyoyu şikayet etti.
3. Personel
Geçen sene 5’inci sırada gelen personel hakkındaki şikayetler, bu sene 3’üncü sıraya ‘yükseldi’. Güleryüz ve ilgi bekleyen 10 bin turistin 5.200 bunu bulamamışa benziyor. Bu da oldukça yüksek bir oran.
4. Plaj
Bir plajın olması ve bu plajın hemen otelin önünde olması da yetersiz kalıyor. Alman turistler için o plajın temizliği de bir o kadar önemli. 10 bin şikayetin 4.600’ü plajın bakımsızlığına odaklanıyor.
5. Havuz
Plaj yoksa veya kirliyse, Alman turist yine de yüzmek ister. Geçen sene ilk beş’e giremeyen havuz şikayetleri, bu sene listeye girmeyi ‘başardı’. 10 bin şikayetin 4.500’ü havuzun kirliliği veya küçüklüğü hakkındaydı.